איך הופכים שירים ובינה מלאכותית לכלי חינוכי פורץ דרך?
בבית הספר לחינוך יזמו תחרות יצירת שירים בבינה מלאכותית לקידום למידה עצמאית
לאחרונה נערכה בבית הספר לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטין תחרות SRL-VISION - יצירת שירים באמצעות בינה מלאכותית, שמציגים דרכים חדשניות לקידום למידה עצמאית במערכת החינוך. היוזמה הייחודית התקיימה כחלק מהקורס שמובילה פרופ' ענת כהן. התחרות שמה במרכז את החיבור בין למידה בהכוונה עצמית (Self-Regulated Learning - SRL) לשימוש בכלי בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI). התהליך כלל קריאה מעמיקה של ספרות מחקרית ופיתוח רעיונות יישומיים, שאותם תרגמו הסטודנטים לשירים עם אלמנטים יצירתיים.
הזוכה הגדול: "חיזוק חיובי"
בתום התחרות נבחר השיר הזוכה, "חיזוק חיובי", שזכה בתמיכת מרבית הסטודנטים. השיר מדגיש את החשיבות של מתן חיזוקים חיוביים בלמידה עצמאית, הן עבור לומדים והן עבור מורים.
הקורס שבמסגרתו נערכה התחרות המקורית הוא חלק מפרויקט EffecTive, שיתוף פעולה בין אוניברסיטאות באירופה לפיתוח תוכניות שמטרתן לחזק מיומנויות דיגיטליות בקרב מורים ופרחי הוראה. גיא כהן, דוקטורנט המלווה את הקורס, ציין: "המטרה היא להעניק למורים ותלמידים את הכלים הדרושים לשגשוג בעולם הדיגיטלי של היום".
לדברי פרופ' כהן, "המטרה המרכזית של הקורס היא לעודד למידה משמעותית וחדשנית באמצעות חשיבה ביקורתית ושימוש בכלים מבוססי בינה מלאכותית. הסטודנטים מתנסים בלמידה פעילה, בוחנים את היתרונות והאתגרים של הכלים הללו ומפתחים גישות יצירתיות להוראה וללמידה".
תחרות SRL VISION הראשונה